Wednesday, May 18, 2011

BERPANTANG

*apdet gmbo.mase neh berat masih 57.6kg. lepas 30 ari pantang.

sambung cite jait menjait siket.heheh.
lepas jek die bawak baby kua dari labour room, proses jait menjait pun bemule.aku memang da tak tengok da.aku tengok gunting segale bagai tu pun rase macam ngilu2.mase memule doktor jait, aku macam ade rase la benda tajam cucuk macam tuh.seap aku request kat doktor.eh doktor, saye nak tambah bius la.saye macam terase sakit siket.doktor pun injek la lagi.skali tuh ade jugak la rase saket.macam kene gigit semut macam tuh.aku pun tahan kan jela.lame jugak doktor jait.die cakap jaitan aku banyak sebab koyak banyak la kot.tapi mase tuh aku redha jerk.hahah.bayangkan aku kua dari labour room tuh kul 6.30ptg.tapi kua dari labour room masih steady lagi seap leh lambai2 kat femili aku yang tunggu kt lua bilek.heheh.
skali aku cite kat akak aku, mase doktor jait aku terase sakit, akak aku cakap, memangla ade rase saket siket..takkan takde rase saket langsung.heheh.aku neh ingat kan takde la saket langsung.hahaha.
aku mintak single room tuk stay kat spital malam tuh.dalam bilek tuh lengkap sume, seap ade 1 katil extra tuk suami.yelaa.sian kan suami da menunggu sehari suntuk takkan nak bagi tido kat kusi je.tak lame lepas tuh, nurse datang tunjuk kan baby.mase tuh macam kekok lagi nak pegang.tapi naluri ibu kan..nak jugak pegang sempat amek2 gambo jap sebelum nurse amek.kire malam tuh die tak tido ngan aku.panjang lak intro aku.heheh.

ok.bab bepantang plak.aku pantang bese2 jek.stat urut ari ke3 lepas besalin.pakai param pilis tuh sume.makan pun macam bese jek.kire aku bleh makan la lauk orang dalam pantang neh.makan sayur sawi, kobis, carrot, ikan masak singgang, ikan goreng, ayam goreng, tempe goreng.sedap jela aku rase sume.heheh.paling best aku makan biskut hup seng cecah milo.mmg feveret.pahtu makan nasi pagi ngan petang jek.waktu2 senggang aku makan cream crackers jacob tuh.abes ko aku makan biskut tu setin dalam sebulan.lagi aku makan biskut meri.hasilnye dapat la aku berat badan asal lepas habis bepantang.pheeuwww.hah lupe.bengkung aku pakai SETIAP HARI.tak penah miss.bangga jap.hahah
yang paling aku touching time bepantang neh, bile tibe bab2 suami nak balek kl.hah stat la bejurai air mate aku.mane taknye, time aku dalam pantang neh la die bwat kan sume tuk aku.sapukan ubat kuning kat luka, pakai kan tu, pakai kan neh.oh i love u syg! mase dekat seminggu aku besalin camtuh, suami demam.kesian sangat kat die.cakap kat die awak janganla demam..nanti sape nak jage saye.die bleh jawab die demam takpe..yang penting saye sihat.mintak kurangkan la saket saye dan pindah kan kat die.mase tuh rase sedeh sangat.yelaaa.lepas besalin dalam seminggu camtuh, nak jalan pun kene slow2.nak duduk kat kusi pun takut.bile da duk kat tilam terus taknak bangun2 lagi da sebab nak gerak tuh rase saket.tapi suami banyak bagi sokongan.rase bersyukur sangat Allah pinjam kan die untuk aku.dah2.jangan touching sangat.
bab2 jage baby plak, memang kat mak aku.heheh.medina neh die x banyak ragam mase dalam pantang.senang jek jage.waktu malam die bangun mintak susu 2 kali.siang tuh 2 3 jam sekali die mintak susu.tido pun ok.bile da bagi susu.die tido.adela skali 2 die meragam macam bile da bagi susu.die tak tido.tapi tak lame pun.suami seap bagi laptop kat aku bia aku tak bosan bepantang kat uma.bleh maen game ke ape.itu yang die pk.heheh.
sampai skang neh waktu tido medina da fix da.kalo malam die tido dari lepas maghrib sampai la kul 5 6 pagi baru die mintak susu.alhamdulillah senang sangat nak jage die.mungkin Allah nak uji aku mase awal mengandung kan die aku de mabuk terus sampai bulan ke4.bile medina lahir jerk, sikit pun tak susah kan aku ngan suami =)

*nanti aku tepek gambo aku dalam pantang.ade aku kisah rupe aku camne.heheh.nak aplod skang neh tak bawak gambo g opis.

No comments:

Post a Comment