Monday, July 25, 2011

yummieee

buat petama kalinye medina da mamam semalam petang.yeayyy! mommy tumpang seronok.memang ramai berpendapat baby kene makan mase umo 6 bulan.tapi it depends la kat baby tuh kan.anak kite sendiri kite mesti tau bile mase yang sesuai nak bagi.macam medina, arini die genap 5bulan 2 minggu 6 hari.wah! hahaha

baru2 ni medina demam.3 hari tak kebah2.aku da cuak da.bawak gi klinik cek takde pape.mungkin demam berganti bulan atau nak pandai sesuatu.time tu la doktor bagi advise soh aku bagi die makan.kire skang mase untuk die kenal2 makanan dulu.ok.aku setuju.hehe.

dan baek dari demam tu medina da pandai telentangkan badan die and buat bunyi baru.yang paling best bunyi tu sebijik macam daddy die buat kat die.alahaiii.manje ngan daddy eh.

hah lagi 1, aku tengok medina minum susu skang asek tak cukup jek.naek takut aku bile die minum banyak sangat.amek contoh, memang selalu aku bagi die 4oz setiap kali minum kecuali time bangun pagi tuh 5 oz.pahtu skang kalo bagi 4oz mesti tak cukup.aku mesti nak kene tambah susu dalam 2oz gitu.so total 6oz.kalo da setiap kali minum kene tambah 2oz.mau aku tak takut.bile aku refer kat orang2 tedekat and en google, memang baby yang mule nak makan akan rase lapa and minum susu tak cukup.sebab tu kite kene bagi die makanan pejal.kesimpulannye medina ade ciri2 tuh.so tepuk dada, tanye la selera.hehe.

sekian.

3 comments:

  1. wahh medina dah start mamam yer...pas neh mami medina kena la rajin2 carik resepi yang sesuai utk medina

    =)

    ReplyDelete
  2. da tesusun jadual cantik da kak elis.skali try puri nasi takmo plak die.kene buat puri buah lak pasni.nak tengok feveret die ape.hehehe

    ReplyDelete
  3. dil,
    kena tgk selera anak apa...sambil2 ubah menu...tapi dulu anak2 akak pebret dia puri epal, baked potato + cheese, puri pisang selain sekut brand farleys...yg len dia tak berapa mahu sangat...

    ReplyDelete