Monday, September 12, 2011

masak

'Dil, arini makan kat uma kakchik..mak masak'

lapang dada dapat mesej ni tadi.teruk kan? aku memang malas masak pun.malas kalau tau masak takpe ok.aku malas tambah-tambah lagi aku memang taktau masak.double teruk.cube bagi aku aku 4 bakul baju kotor yang penuh.aku bleh jek buat seap lipat sume tanpa bantuan sesape pun.tapi masak? sigh.

hujung minggu yang lepas dari tengari sampai la ke malam gi open house umah orang.dapo memang tak berasap.tapi kejadian malam semalam memang buat aku sentap betul.semalam zam boipren pipot wat open house kat kuchai lama.balek tuh gi plak open house uma zana kat putrajaya.ok.settled.takyah aku nak masak tuk malamnye.

TAPI

balik dari uma zana dalam kul 8, masih dalam kete, rafiq dah tanye aku.malam ni nak makan ape.adoiiiiii.lemah lutut aku.bukan ke tadi da makan kat uma zana.dahla dari tengari da kua uma.walaupun datang uma orang cume pot pet pot pet pahtu makan jek, tapi tetap penat ok.takkan balik uma aku kene masak lagi? tak cukup ke makan kat uma zana? alasan die, makan uma zana tu waktu petang.bile da lepak lelame da lapa balik.yang sebenarnye sape soh duk maen game kat uma orang.bile maen game, perut tak rase lapar kan.da masuk kete baru pasan, perut lapar.malas nak cakap banyak.bile emosi tak stabil kepek pisang zana bagi aku pun jadi isu.huh.

makan la nasi goreng kampung tapau kat kedai.aku terus tido.takde mood langsung.

bile bangun pagi rase bersalah plak.tak penah pun rafiq mintak lebih-lebih dari aku.air pun senang jek.air masak.takyah aku kene buatkan air panas ke ape sume tuh.tapi die baru tanye aku pasal nak makan ape semalam.aku da melenting.sorry eh sayang.from now onwards aku nak cube masak kat uma walaupun cume telo sambal hancur.tu pun kekadang jadi kekadang tak.hahahahaha.tapi kalo da penat sangat masak dalam mimpi jela.kehkehkeh

baru jek nanges beria mase mintak maaf raye rituh.tsk tsk.

2 comments: