Wednesday, October 5, 2011

happy eight months sayang!

wah.arini medina da 8 bulan taw.jap jek anak mommy neh da 8 bulan.memang tengah sedap gomol-gomol die skang ni.aku memang suke sakat die.gelakkuattakhengatdunia kalo die suke sangat.kadang tu aku geram aku cubit pipi die.biase lah die.rimas aku cubit-cubit.start la nak nangis.tapi aku cubit jugak sampai puas hati.hahaha.seap kene sound ngan rafiq jangan buat die nanges.hehe.

skang ni die da makan macam-macam.aku memang mak yang takde aturan.bagi la die rase sikit-sikit.nak strict sangat pun kesian budak tu.hehe.*mesej khas untuk rafiq*aku masih masakkan tuk die.tapi menu yang same jela.carrot-kentang-brokoli.nanti mommy try yang laen ea sayang.kalo kat lua, aku baru bagi die makan mashed potato kfc tu ngan sup piza.eh sekrim kat pizza pun dala.kehkeh.tapi sikit jela.haa ngan garlic bread.die suke okay.seap tarik tangan aku soh masuk mulut die.tak menyabo betul.tapi kan lately ni medina macam makin kurang minum susu la.mase memula makan dulu takla pulak macam tu.baby korang camne?

setakat neh dia da pandai menjulur.alaahh yang macam merangkak tapi tak angkat montot tuh.da lebeh kurang 2 minggu die pandai macam tuh.merangkak belum lagi.tapi da stat buat gaye merangkak.cume tak bergerak.haha.montot jek tegoyang-goyang.takpe.mommy sabar tunggu sampai awak boleh merangkak pahtu berjalan pahtu berlari.eh over plak.haha.pahtu kalo bab tido lasak gile.boleh pusing 360darjah.

bab toys die toksah nak cakap la.mommy ngan daddy duk belikan die toys mahal-mahal (eh tak mahal sangat la) die lebeh suke plastik (see? i mean lebeh mahal dari plastik) hahahaha.ape lagi 1 die suke yang tak masuk akal ek.lupe plak.ade skali tuh.minggu lepas la.aku gi buat facial kat midvalley.so sementara nak tunggu aku sampai berejam tuh.rafiq pun jenjalan la sendiri ngan medina.mase tuka kan diapers, medina macam merengek sikit.makin lame makin kuat.tapi bile die nampak cover wet tissue die tuh.die try nak amek then senyap.bile cube nak amek dari die.biase lah.menangis kuat punye.dah bagi toys laen pun.die taknak.seap geleng pale lagi.hai la anak.pengajaran disini, awak kene selalu tukakan diapers medina ye dear? hihi.

oklah.nanti apdet lagi eh.

babai kesayangan sume!

2 comments:

  1. tak sabar nak bg anak makan.. nak suap die.. nak gomol dan tgk die membesar..seronok nye...medina dah beso...

    ReplyDelete
  2. Haha.sile besabar ye puan dot.nanti sekejap jek akid tuh da membesar and pandai macam2 taw.serius!

    ReplyDelete