Friday, October 12, 2012

sembang kosong

jom sembang2 :)

sape tengok bola malam tadi? aku tak tengok pun.tau result pun dari TL twitter yang ATM menang penalti 5-4 ehh? pastu ade lah terselit TL aku pasal aidil menangis ape semua kan.aku yang tak tengok ni pun macam tengok jek kekdah nye sebab semua nya dah tersedia.tinggal bace jek.seap ade sorang memang orang kuat fans rita cakap, pasal sebiji bola kau boleh menangis, tinggal anak bini kau takde perasaan tak nangis pun.tengok bini beranak kau tak nangis pun pahtu cc ke rita.aku bace macam what theee??? pastu rita pun reply.start lah perbualan yang tak sesuai untuk tatapan umum.haihhh.yang ni aku bukan ape lah.aku yang fans rita ni pun dah macam rase semacam jek bile mane semua cite pasal rumahtangga nak ditelanjang kan.i dont like ok.pada pendapat aku lah kan.fans ni takyah lah konon nak bagi kata semangat tapi macam provok rita ni.kalau dah tak suke nape nak amik tau.lagi satu, takyah lah nak bagi statement macam benci sangat kat aidil lah ape lah then cc kat rita.hampehh tul.kadang2 diam itu lebih baek sayang2 sekalian :)

aku sebenar nye arini gi keje ngan mood yang berkobar2.nak g jalan kan ahad ni.amek cuti sampai rabu.harus lah seronok.seap berkebaya lagi.haha.over memang over.tapi aku tak kisah pun ;) diam tak diam ek dah nak dua tahun aku dapat duk sama ngan suami.aku bersyukur sangat ngan kehidupan aku skang.makan pakai yang selesa.ada anak yang comel ;) ade suami yang baik hati.suke menolong.tapi the other side aku tau ade orang yang life die tak seindah ape yang aku lalui.serius weiii.aku kadang2 terkedu ngan masalah kengkawan.nak bagi nasihat aku pun baru setahun jagung.mana yang ipar duai masuk campur lagi, suami pemalas.alahaiii.kekadang kan aku yang stress dengar masalah dieowang.hahahaha.sebenar nye ape jugak yang kite lalui hadapi lah ngan fikiran yang positif.insha Allah, takde lah kite asyik nak buruk sangka, ade perasaan tak puas hati semua tu.mana yang ada tak suke sikap pasangan masing2 tu, tegur lah secara berterusan.kalau perlu cakap setiap kali nak mintak tolong cakap jelah.jangan pernah bosan :) aku bagi salah satu contoh je ye.hehe.

melalut masalah kawan pulak eh.hahaha.

mm ape ekk.haa mostly bloggers yang aku follow pregnant kan? mane yang dah bersalin nye.alhamdulillah.rezeki masing2.jauh kat sudut hati, aku rinduuuu sangat nak rase tendangan baby tau.rindu sangat nak melawo ngan perut memboyot.hehehe.taklah stress kalau orang tego bile nampak gemok eh, dah ada isi ke? sentap i tau.hahaha.tapi aku rase belum mase nye yang sesuai untuk tambah lagi sorang.untuk diri aku sendiri dan suami.jangan tanya kenapa sebab setiap orang ada pendapat masing2.bagi can lah kat akak aku tu.hehe.die dah plan nak tambah lagi n dah bukak implan yang die pasang pun.mudah-mudahan ade lah rezeki die dalam waktu terdekat ni.aku rindu bau baby lahh.

eh korang nak tau tak, pagi ni aku dapat komen dari anon yang tak puas hati bile aku tulis pasal abpbh.ishh.tak sangka la pulak sebab niat aku ikhlas sebenarnye.bukan aku main sesuke nak kutuk ciptaan Allah ke ape.tapi takpelah.sape lah kite dapat puas kan hati semua orang :) aku saje lah taknak publish sebab aku suke dikelilingi ngan orang yang positif, baru lah kite positif.tapi tak delete pun lagi.nak tunjuk kat suami.ke nak aku publish je ekk.

ok lah.kalau nak sembang memang takkan penah abes.kang korang bosan plak.hehe.

bye!

3 comments:

  1. psl rita tu pun kite xsetuju, hal-hal rumah tangga simpan jela. xperlu crite bagi orang tau. sbb 1 hari orang akan senyap bile diri sendiri senyap, biarlah orang lain nak menilai ape pun, lame-lame orang akan tau sape slh n sp betul. dan ckpla Allah tahu segala nya, xperlu nak perjelaskan 1 persatu.

    lagi 1 peminat-peminat pun xpayahlah nak beria-ria, menambah dosa je..ckp2lah.. biarlah dorang, kalau betul-betul peminat SEJATI doa jelah yang terbaik untuk mereka.

    *kite slalu berusaha untuk jadi positif, tapi kadang-kadang tersasar jugak rase sakit hati ni..wlupun bukan jd kat kite, ble jd kat org sekeliling kte, kte pun rse nak marah. hahaha*

    ReplyDelete
  2. kehidupan berumah tangga mmg penuh warna warni...yg penting cara mana kita nk hadapi setiap situasi tu...tak kira berapa lama kawen, setiap ari adalah proses pembelajaran :-)

    ReplyDelete
  3. akak mmg x sokong die bukak aib keluarga.. tp kite tak berada kat tmpat die.. tak rase tekanan n perit yg die tanggung.. tak penah rase di mana pemikiran n perbuatan kite dah tak terkawal..

    akak x menangkan rita.. cume akak pikir, die sorg2.. anak dua.. gantung x bertali.. ajak bincang dgn suami, suami xnak. blum lg gosip suami dgn yg berderet.. sane sini kutuk die..

    akak rase.. lepas semua reda, die akan diam mcm sebelumnye.. die akan rasional balik.. doa jela smoga keperitan die berlalu.. n mintak kite semua dijauhkan.. aminn..

    *** akak pun anti suami pemalas! pastu ade hati nak dilayan mcm raja.. nyampah tau.. (nasib dpt suami rajin.. hihihi..)

    ReplyDelete